Понеділок, 20.05.2024, 21:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя початкових класів Кріль Таїсії Миколаївни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Поради соціального педагога [ Додати статтю ]

Діти і телевізор. Рекомендації для батьків

Діти і телевізор. Рекомендації для батьків

Всі ми знаємо, що для дитини шкідливо багато дивитися телевізор. Але не дивлячись на це, час від часу використовуємо телевізор, щоб «заповнити» її дозвілля. Проте, чи задумувалися Ви, батьки, над тим як впливає телебачення на розвиток дитини? Як допомогти дитині подолати «телевізійну залежність»?..

Багато дорослих переконані в нешкідливості перебування дітей перед телеекраном. Ця думка помилкова і небезпечна.

  • Щоденний перегляд телевізора сприяє формуванню у дитини звички марного просиджування перед телеекраном і пасивного його споглядання незалежно від змісту передач. Таким чином, втрачається час, відведений дитині на ігри, спілкування, фізичну і пізнавальну активність.
  •  Телевізор погіршує спілкування між членами сім'ї. Батьки менше уваги приділяють дітям, менше розмовляють з ними і між собою. В результаті чого страждає загальний психічний розвиток дитини.
  •  Тривале сидіння перед телевізором може завдати істотного удару по здоров'ю дитини (погіршення зору, формування ожиріння, зниження імунітету та ін.).
  • При перегляді розважальних фільмів і передач діти не докладають розумових зусиль, в зв'язку з цим знижується рівень розумових здібностей дитини, зменшується гострота її сприйняття і здатність до логічного мислення.
  • Діти, що виховуються телевізором, погано висловлюють власні думки, мова їх бідна і одноманітна, словниковий запас малий.
  • Телебачення знижує уважність у дітей і сприяє формуванню у них гіперактивності. «Мелькаючі» телевізійні кадри і постійно рухомі об'єкти не дають дитині можливості сфокусувати увагу на тривалий період.
  •  Діти, що ростуть на телепередачах, втрачають творчу фантазію, здатність і потребу чимось себе займати, перестають вигадувати ігри і складати розповіді, вони починають нудьгувати серед безлічі іграшок та предметів для творчості, перестають проявляти інтерес до нового і цікавого в навколишньому світі.
  • Діти привчаються до поверхневого сприйняття життя, стають пасивними і «інтелектуально ледачими».
  • Передачі і фільми низького морального рівня вчать дітей агресивності, вчинення поганих вчинків і, в кінцевому результаті, сприяють зниженню моральних засад.
  • Школярі, які активно переглядають телепередачі, схильні до непослуху, прояву агресивних форм поведінки, запальності, грубості, конфліктів. Свою правоту вони вважають за краще доводити бійкою.
  • Збідніння внутрішнього світу погіршує здатність дітей до конструктивного спілкування з однолітками, їх взаємини стають поверхневими і примітивними.
  •  Серйозно страждає при перегляді окремих телевізійних сюжетів інстинкт самозбереження дитини і цінність дбайливого ставлення до оточуючих людей.

Рекомендації батькам

1. Перш ніж дитина сяде за перегляд будь-якого фільму, постарайтеся заздалегідь дізнатися, про що він, чи буде він ефективним для сприйняття малюка.

2. Не проводьте самі весь вільний час біля телевізора, не дивіться поспіль всі передачі і фільми. Дивлячись на батьків, і дитина буде дивитися все підряд.

3. Перегляд разом з дитиною деяких фільмів дає можливості пояснити їй, «що таке добре і що таке погано», дати оцінку характерів головних героїв.

4. Не дозволяйте дитині довго дивитися телевізор, намагайтеся зайняти її іншими розвагами, кориснішими для здоров'я.

5. Привчайте дитину дивитися фільми пізнавальні, історичні, науково-популярні, які розширюють кругозір і вчать думати. Рекомендується дивитися їх разом з дитиною, щоб потім пояснити їй незрозумілі моменти, обговорити побачене.

6. Необхідно пам'ятати про те, що дитина, яка щодня дивиться сцени насильства, вбивства, звикається з ними і навіть відчуває при цьому задоволення. Обов'язково треба виключити їх з перегляду для збереження душевного спокою дитини.

7. Серед інших  форм спілкування з дитиною, телевізор повинен займати останнє місце, поступаючись прогулянкам з дітьми, бесідам, читанням художньої літератури, спільної трудової діяльності.

Категорія: Поради соціального педагога | Додав: taja-kril (01.11.2016)
Переглядів: 240 | Теги: поради соціального педагога, телевізор | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук
Хмаринка тегів
Календар
Календар України
Відвідування
счетчик посещений

tajakril © 2024
uCoz